ضررهایی که با خوردن شکلات به وجود می آید!!
نوشته شده توسط : sibesalamati

ضررهایی که با خوردن شکلات به وجود می آید!!

 

در هر جای دنیا مواد خوشمزه ای که همچون شکلات را مصرف کنید در نهایت با عوارضی از آن در بدن خود نیز همراه خواهید شد. برخی از عوارض به نسبت از شیوع بیشتری برخوردار هستند که این نشان دهنده اهمیت این موضوع می باشد. در ادامه به مهم ترین مضرات پس از مصرف یک شکلات اشاره می کنیم که البته در هر فردی می تواند با توجه به شرایط بدن او تعیین گردد.

افرادی که دچار ورم معده هستند و معده ای تحریک پذیر دارند توسط این شرایط می توانند به درد بیشتری دچار شوند. معمولا مصرف شکلات درد و ناراحتی را در این افراد بیشتر می کند. پس از مصرف شکلات میزان ترشح شیره معده به نسبت بیشتری اتفاق می افتد و این افزایش اسید در معده بر درد می افزاید. حتی برخی از افراد ممکن است که پس از مصرف شکلات دچار تغییر در شرایط عمومی بدن نیز بشوند. سوزش کردن سر معده یا حالت تهوع شدید نمونه های مهمی از آنها می باشد.

برخی از افراد تصور دارند که هرچه میزان شیرینی شکلات کمتر باشد در نتیجه هیچ تأثیر بدی بر روی سلامتی ما نمی گذارد اما چنین ویژگی کاملا اشتباه است. برخی از شکلات های گاها تا هشتاد درصد نیز با گزارش عدم سازگاری با معده همراه بوده اند و تحریک بیش از حدی بر روی معده خواهند داشت.

طبیعتا زمانی که شکلات بر روی فعالیت معده تأثیر می گذارد و میزان ترشح اسید را در آن دچار تغییر می کند در افرادی که بیماری های مهم معده ای همانند ریفلاکس مبتلا هستند این ماده غذایی خوشمزه نیز با تأثیر بدتری همراه خواهد بود. علائم مربوط به ریفلاکس را نیز شدیدتر می کند.

افرادی که پیش از خواب برای خوردن شکلات نیز اقدام می کنند باید این انتظار را داشته باشند که به احتمال قوی تا حد زیادی از خواب آنها کاسته شده و مبتلا به بی خوابی خواهند شد. حتی ممکن است که علائمی از سردردهای شدید یا سردرگمی را نیز تجربه کنند که شرایط خاصی بوده و نیازمند پرهیز از مصرف شکلات می باشد.

افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند تا حد امکان از میزان کمتری شکلات استفاده کنند. زیرا شکلات در این افراد می تواند تا اندازه ای بر روی ضربان قلب آنها تأثیرگذار باشد. مادامی که این تأثیر گذاشته شود ضربان قلب تا اندازه زیادی افزایش خواهد یافت. یکی از تأثیرات ظاهری که معمولا پس از استفاده از شکلات ممکن است برای شما به وجود آید ایجاد آکنه هایی در صورت خواهد بود. این آکنه می تواند به صورت جوش های قرمزرنگ یا به رنگ های دیگر مشاهده گردد.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: